«Σταθμός» για την ιστορία του ΑΔΜΗΕ η Διασύνδεση Κρήτης-Αττικής
Η Διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική, η «Μεγάλη Διασύνδεση» όπως συνηθίζουμε να τη λέμε, αποτελεί το μεγαλύτερο έργο στην ιστορία του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς και, κατά προέκταση, στην ιστορία του ΑΔΜΗΕ.
Έρχεται νέα κρίση;
Οι άτυπες νομισματικές συγκρούσεις, οι απειλές για νέους προστατευτισμούς και η γεωπολιτική ρευστότητα, τροφοδοτούν μια κατάσταση αβεβαιότητας, που είναι πιθανόν να ξεφύγει σε πολιτικό επίπεδο. Είναι αρκετές οι ενδείξεις που οδηγούν στη βασική εκτίμηση ότι το 2020 δεν θα είναι μια καθόλου εύκολη χρονιά.
Οι τέσσερις πυλώνες του γαλλικού ενδιαφέροντος και ο παράγοντας ενέργεια
Το ενδιαφέρον του Παρισιού για τις εξελίξεις σε Αθήνα και Λευκωσία έχει ενταθεί το τελευταίο διάστημα. Πέρα από την επίσκεψη Μητσοτάκη και τη διοργάνωση του φόρουμ «Ελλάδα, στρατηγικός παράγοντας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η εμπιστοσύνη ξαναγεννιέται», που θα μπορούσαν να θεωρηθούν business as usual, η ρητορική της γαλλικής πολιτικής ηγεσίας και των διπλωματών κινείται σε πολύ θερμό ύφος απέναντι στην Ελλάδα ενώ η Γαλλία έχει επισήμως παρέμβει υπέρ των ελληνικών και κυπριακών θέσεων εναντίον της τουρκικής προκλητικότητας.
Είναι ηλεκτρικό το μέλλον στις μεταφορές και τις μετακινήσεις;
Μεγάλο στοίχημα και πρόκληση για τη χώρα μας η χρήση εναλλακτικών καυσίμων και η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Τι είναι το REMIT – carve out και γιατί κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα η προθεσμιακή αγορά στην Ελλάδα προτού καν ξεκινήσει να λειτουργεί
Ανατροπή που κινδυνεύει να τινάξει στον αέρα την προθεσμιακή αγορά στη χώρα μας, προτού καν ξεκινήσει αυτή να λειτουργεί, συνιστά η πρόταση που κατέθεσε η Ευρωπαϊκή Αρχή Κινητών Αξιών, γνωστή και ως ESMA για την εποπτεία και διαφάνεια των ενεργειακών αγορών.
Ζερεφός: Ερημοποίηση στο 40% της Ελλάδας, σε περίπτωση μη προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή
Κώδωνα κινδύνου κρούουν οι επιστήμονες για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην Ευρώπη, τονίζοντας ότι ο χρόνος έχει αρχίσει να μετρά αντίστροφα.
Προβληματισμός για το μέλλον των νέων μονάδων αερίου από τις ασάφειες του Green Deal και το ρόλο που επιφυλάσσει στο "μεταβατικό καύσιμο"
Ο νέος ενεργειακός σχεδιασμός της χώρας μας προβλέπει, ως γνωστόν, πλήρη απολιγνιτοποίηση από το 2028 και μεγάλο περιορισμό της λιγνιτικής ηλεκτροπαραγωγής ήδη από το 2023. Βάσει του ΕΣΕΚ, η Ελλάδα θα βασιστεί κυρίως στο φυσικό αέριο προκειμένου να αντισταθμίσει αυτή τη χαμένη ισχύ και να διαφυλάξει την ευστάθεια του συστήματος μεσοπρόθεσμα, εξ ου και η ανάγκη κατασκευής νέων μονάδων με καύσιμο το αέριο από τους ιδιώτες επενδυτές.
Green Deal: Αδύνατη η μετάβαση στην Πράσινη Γεωργία χωρίς επαρκή χρηματοδότηση
Περισσότερες πειστικές απαντήσεις για την οικονομική βιωσιμότητα της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας (Green Deal) καλείται να δώσει η Κομισιόν ακόμη και μετά την παρουσίαση του ιδιαίτερα ελκυστικού επενδυτικού της σχεδίου, που αναμένεται να συμβάλει στην υλοποίηση του νέου της οράματος, να καταστεί δηλαδή η Ευρωπαϊκή Ένωση η πρώτη κλιματικά ουδέτερη περιοχή σε παγκόσμιο επίπεδο έως το 2050.
Eurelectric: Όταν έχεις φτηνό πράσινο ηλεκτρισμό, δεν αξίζει να τον μετατρέψεις σε πράσινο αέριο
Ενάντια στις προβλέψεις των ευρωπαϊκών διαχειριστών για τη μελλοντική ζήτηση αερίου και το ρόλο του υδρογόνου στράφηκε με δηλώσεις του στο Montel ο επικεφαλής της Eurelectric, Κρίστιαν Ρούμπι.
Οι επενδύσεις στην πρώτη γραμμή
Η Ελλάδα έχει γυρίσει σελίδα μετά από μια δεκαετία κρίσης, αβεβαιότητας και αναγκαίων μεταρρυθμίσεων, και πλέον βρίσκεται στο προσκήνιο ως παράδειγμα επιτυχημένης ανάκαμψης. Η Ελλάδα αλλάζει προφίλ διεθνώς και καθίσταται χώρα με σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες, τόσο για το εγχώριο επιχειρείν όσο και για ξένους επενδυτές.