Νέο πλαίσιο για την καθολική υπηρεσία ρεύματος - Μικρότερου χρόνου η παραμονή - Έφτασαν τους 135.000 οι πελάτες
Την άσκηση για την καθιέρωση αυστηρότερου πλαισίου λειτουργίας της καθολικής υπηρεσίας ηλεκτρικής ενέργειας ξεκινούν ΡΑΕ και υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας επιδιώκοντας να πετάξουν εκτός της συγκεκριμένης αγοράς τους στρατηγικούς κακοπληρωτές.
Ήδη οι πελάτες της συγκεκριμένης αγοράς, η οποία αφορά όσους έχουν καταγγελθείσες συμβάσεις από τους προμηθευτές τους εξαιτίας απλήρωτων λογαριασμών κι έχουν αδρανήσει στην επιλογή άλλου παρόχου, έχουν ανέλθει στους 135.000.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας φέρεται να αναμένει από τη ΡΑΕ τη γνωμοδότηση της προκειμένου να εκδώσει απόφαση με την οποία θα αλλάζει το καθεστώς που διέπει τη λειτουργία της καθολικής υπηρεσίας ηλεκτρικού ρεύματος.
Ανάμεσα στις προτάσεις που εξετάζονται, αναφέρουν πηγές, είναι ο ορισμός ανώτατου χρόνου παραμονής των καταναλωτών με κάποιες πληροφορίες να κάνουν λόγο για τρεις μήνες, αλλά ακόμη και για τη μεγαλύτερη αύξηση του τιμολογίου ρεύματος με το οποίο χρεώνονται για την ηλεκτροδότηση τους. Σήμερα η τιμή της κιλοβατώρας είναι υψηλότερη κατά 12% σε σχέση με την τρέχουσα.
Η κυβέρνηση ανάμεσα στα μέτρα που έλαβε πρόσφατα με το νόμο για τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας της ΔΕΗ είναι η εναλλαγή των προμηθευτών της καθολικής υπηρεσίας όταν ο διαγωνισμός βαίνει άγονος. Σήμερα εξαιτίας της απροθυμίας των εναλλακτικών παρόχων να αναλάβουν την παροχή καθολικής υπηρεσίας την υποχρέωση αναλαμβάνει η ΔΕΗ, που έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά.
Με βάση την τελευταία ρύθμιση, όταν ο διαγωνισμός δεν καρποφορεί τότε ως πάροχοι της Καθολικής Υπηρεσίας ορίζονται με απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας οι πέντε Προμηθευτές με το μεγαλύτερο συνολικό μερίδιο της αγοράς στο διασυνδεδεμένο σύστημα, βάσει των δηλώσεων φορτίου που έχουν υποβάλει οι προμηθευτές ηλεκτρικής Ενέργειας στην Ελληνικό Χρηματιστήριο Α.Ε. κατά τον προηγούμενο μήνα της έκδοσης της σχετικής απόφασης.
Οι ανεξάρτητοι προμηθευτές έχουν ζητήσει την αλλαγή του τρόπου λειτουργίας της συγκεκριμένης αγοράς, καθώς σε αυτήν μεταπίπτουν οφειλέτες και στρατηγικοί κακοπληρωτές, με τους τελευταίους να εκμεταλλεύονται το γεγονός της καθυστέρησης εκτέλεσης εντολών αποκοπών των προμηθευτών τους και να συνεχίζουν να απολαμβάνουν της ηλεκτροδότησης συνεχίζοντας να μην πληρώνουν τους λογαριασμούς τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΕΣΑΗ στη διαβούλευση του νομοσχεδίου είχε προτείνει:
• Στην Καθολική Υπηρεσία δεν θα επιτρέπεται να μεταπίπτουν αυτόματα οι Πελάτες για τους οποίους έχει υποβληθεί στον Διαχειριστή Δικτύου εντολή απενεργοποίησης της παροχής εξαιτίας ληξιπρόθεσμων οφειλών ή μη τήρησης από πλευράς του Πελάτη των όρων του διακανονισμού των ληξιπρόθεσμων οφειλών.
• Ο Προμηθευτής Καθολικής Υπηρεσίας θα πρέπει να διατηρεί το αυτονόητο δικαίωμα άρνησης εκπροσώπησης Πελατών με ληξιπρόθεσμες οφειλές, όπως ακριβώς και οι υπόλοιποι Προμηθευτές.
• Σε περίπτωση που η Πολιτεία επιλέξει την αυτόματη μετάπτωση Ευάλωτων Πελατών στην Καθολική Υπηρεσία, θα πρέπει παράλληλα να μεριμνήσει και για την κάλυψη ενδεχόμενων οφειλών προς τον Προμηθευτή Καθολικής Υπηρεσίας.
• Πρέπει να υπάρξει ρητή θεσμοθέτηση, στον Κώδικα Διαχείρισης ΕΔΔΗΕ, του χρονικού διαστήματος των 10 ημερών μεταξύ της τελικής ειδοποίησης και της αποκοπής της παροχής.
• Ο Κώδικας Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας σε Πελάτες πρέπει να τροποποιηθεί και το χρονικό διάστημα μεταξύ πρώτης ειδοποίησης και αποκοπής για τους Πελάτες που είναι στην Καθολική Υπηρεσία να οριστεί στις 20 ημέρες.
Πηγή:energypress.gr