Την επίσπευση της νέας προβλήτας Small Scale LNG και του Πιλοτικού Σταθμού Φόρτωσης Βυτιοφόρων ζητάει η ΔΕΠΑ
Την επίσπευση δύο έργων του 10ετούς του ΔΕΣΦΑ με ιδαίτερη σημασία για την εσωτερική αγορά αερίου ζητάει η ΔΕΠΑ με το κείμενο που κατέθεσε στη σχετική διαβούλευση.
Συγκεκριμένα η ΔΕΠΑ αναφερόμενη στη νέα προβλήτα Small Scale LNG στη Ρεβυθουσα και στον πιλοτικό σταθμό φόρτωσης βυτιοφόρων LNG, επισημαίνει ότι πρόκειται για εξαιρετικά σημαντικά έργα, η εύρυθμη λειτουργία των οποίων αποτελεί κρίσιμη παράμετρο για την ανάπτυξη της εσωτερικής αγοράς φυσικού αερίου.
Όσον αφορά στη νέα προβλήτα Small Scale LNG η ΔΕΠΑ επισημαίνει ότι η σύμπτυξη των δύο φάσεων του έργου σε ένα προκαλεί καθυστέρηση κατά ένα έτος του χρόνου έναρξης λειτουργίας της εγκατάστασης.
Η ΔΕΠΑ ζητάει την άμεση αναθεώρηση του χρόνου ολοκλήρωσης και έναρξης λειτουργίας του έργου, είτε συνολικά είτε της πρώτης φάσης, στο δεύτερο εξάμηνο του 2022. Επίσπευση ζητάει και για τον Πιλοτικό Σταθμό φόρτωσης βυτιοφόρων.
Πρόβλημα και στην Πάτρα
Παράλληλα, τον κώδωνα του κινδύνου κρούει το ΤΕΕ Δ. Ελλάδας αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των έργων επέκτασης φυσικού αερίου με βάση το δεκαετές πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ του οποίου η διαβούλευση ολοκληρώθηκε πρόσφατα.
Οι ενστάσεις του ΤΕΕ αφορούν το έργο προμήθειας του απαραίτητου εξοπλισμού για την αποθήκευση του LNG και την μετέπειτα αεριοποίηση του Φυσικού Αερίου, καθώς και την εγκατάσταση δικτύων διανομής, παροχετευτικών αγωγών και του σχετικού εξοπλισμού, προκειμένου να καταστούν λειτουργικές οι υποδομές διανομής και να ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία των αστικών δικτύων διανομής των πόλεων Πάτρας, Αγρινίου και Πύργου και να συνδεθούν συνολικά περίπου 4.004 καταναλωτές έως τα τέλη του 2023.
Συγκεκριμένα, το ΤΕΕ παρατηρεί ότι ο τεχνικός σχεδιασμός του έργου βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο, ενώ έχουν βρεθεί και οι δυνητικοί χώροι για χωροθέτηση των εγκαταστάσεων τροφοδοσίας των δικτύων και στις τρεις πόλεις.
Επίσης, για το εγχείρημα του ανεφοδιασμού της περιοχής με ΥΦΑ, τεράστιο ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει μεταξύ άλλων και οι μεγάλοι καταναλωτές της ΒΙΠΕ Πατρών.
Παρόλα αυτά το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας διαπιστώνει ότι στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ 2020‐2029 η θέση σε λειτουργία του πιλοτικού σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων αναμένεται να λάβει χώρα τον Σεπτέμβριο του 2021 σε αντίθεση με τις μέχρι πριν από λίγο καιρό δημόσιες τοποθετήσεις υψηλόβαθμων στελεχών του που μιλούσαν για τον Δεκέμβριο του 2020.
Το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, ότι σε περίπτωση που δεν καταστεί εφικτή η έναρξη λειτουργίας του Πιλοτικού Σταθμού Φόρτωσης Βυτιοφόρων στη Ρεβυθούσα το Σεπτέμβριο του 2021 τότε τίθεται σοβαρά σε κίνδυνο όλος ο εν γένει ανεφοδιασμός της περιοχής με ΦΑ.
Με βάση τα ανωτέρω το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας επισημαίνει τα ιδιαίτερα στενά χρονικά περιθώρια τόσο των νομικών δεσμεύσεων για την χρηματοδότηση του έργου τα οποία εκπνέουν εντός του 2020, όσο και της ολοκληρωμένης κατασκευής και θέσης σε λειτουργία του έργου η οποία θα πρέπει να έχει συμβεί έως το τέλος του 2023. Τα ανωτέρω σφιχτά χρονοδιαγράμματα και η αδυναμία χρηματοδότησης υποδομών φυσικού αερίου στην επόμενη προγραμματική περίοδο ΕΣΠΑ 2021‐2027 καθιστούν την οικονομία του χρόνου ένα ιδιαίτερα κρίσιμο μέγεθος για το σύνολο του εγχειρήματος για την έλευση φυσικού αερίου στην Δυτική Ελλάδα, επιτάσσοντας σε όλους τους εμπλεκόμενους την τήρηση των δεσμεύσεων τους για την επιτυχή ολοκλήρωση του έργου.
Πηγή:energypress.gr