ECON -Economy, ecology, construction
ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ανατροπή λόγω ορχιδέας για το φωτοβολταϊκό πάρκο στο αεροδρόμιο της Λάρνακας

12-02-2020

Με ένα χρόνο καθυστέρηση προχωρά το φωτοβολταϊκό πάρκο των 3,5 μεγαβάτ στο αεροδρόμιο Λάρνακας, που θα καλύπτει το 25% των ενεργειακών αναγκών του συνόλου των εγκαταστάσεων της Hermes Airports. 

Κύρια αιτία της δωδεκάμηνης καθυστέρησης στην έγκριση των αδειών για το φωτοβολταϊκό πάρκο στο αεροδρόμιο Λάρνακας ήταν η απαίτηση της Υπηρεσίας Περιβάλλοντος, να τροποποιηθεί η χωροθέτηση του φωτοβολταϊκού πάρκου, στο νοτιοδυτικό άκρο της περιφραγμένης περιοχής του αεροδρομίου, ώστε να μην επικαλύπτει χωράφι στα όρια του οποίου υπήρχαν άγριες ορχιδέες του είδους «Orphyskotschyi», όπως και το άγριο φυτό «Carchysscabra».

Το φωτοβολταϊκό πάρκο στο αεροδρόμιο της Hemres Airport, είχε προγραμματιστεί για να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2019, ωστόσο οι ενστάσεις του Τμήματος Περιβάλλοντος καθυστέρησαν την αδειοδότησή του, που έγινε τελικά κατορθωτή στο τέλος του 2019 μετά και από διαβούλευση μεταξύ του Τμήματος και της Hermes, που οδήγησε σε συμφωνία για μερική αλλαγή στον χώρο κατασκευής του φωτοβολταϊκού πάρκου.

Στο μεσοδιάστημα, η Hermes Airports, μετά και από διαβουλεύσεις και με το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, αποφάσισε όπως, με βάση τη νέα χωροδιάταξη να προχωρήσει ταυτόχρονα στην εγκατάσταση νέου τύπου φωτοβολταϊκών, που πέραν της υψηλής απόδοσης έχουν και σχετικά χαμηλή αντανάκλαση φωτός, ώστε να μην επηρεάζονται τα αεροπλάνα σε προσγειώσεις και απογειώσεις.

Κι αυτό παρά το γεγονός ότι τόσο η θάλασσα, όσο και οι αλυκές που περιτριγυρίζουν το αεροδρόμιο, δίνουν πολύ πιο έντονη αντανάκλαση φωτός, από ό,τι οι επιφάνειες των φωτοβολταϊκών. Επίσης έγινε και μελέτη για να διαφανεί αν η λειτουργία του φωτοβολταϊκού πάρκου μπορεί με οποιονδήποτε τρόπο να επηρεάσει τα ηλεκτρονικά συστήματα, τα αεροβοηθήματα ή τα ραντάρ του αεροδρομίου.

Οι μελέτες έδειξαν ότι δεν θα επηρεάζονται οποιαδήποτε συστήματα, ενώ αν και θα υπάρχει κάποια αντανάκλαση υπό συγκεκριμένες καιρικές συνθήκες και συγκεκριμένες ώρες, σε μία από τις διαδρομές που διέρχονται τα αεροπλάνα, αυτή θα είναι αισθητά κάτω από τα όρια ασφάλειας που ορίζουν διεθνείς κανονισμοί.

Σύμφωνα με τον νέο προγραμματισμό και με βάση τη νέα χωροθέτηση, όπου ουσιαστικά ένα τμήμα του φωτοβολταϊκού πάρκου αντί να εκτείνεται προς τα νότια θα επεκταθεί προς τα βορειοδυτικά, θα κατασκευαστεί μέσα σε επτά μήνες, από την τελική αδειοδότηση. Ένας μήνας θα χρειαστεί για τα χωματουργικά, άλλοι πέντε μήνες για τα κατασκευαστικά και ένας μήνας για συνδέσεις και δοκιμές.

Το συνολικό εμβαδό της περιοχής του προτεινόμενου έργου είναι περίπου 70,000 τ.μ. και θα τοποθετηθούν συνολικά 11.290 φωτοβολταϊκοί πίνακες (πάνελ).

Να σημειωθεί ότι, η προστατευόμενη περιοχή του Δικτύου Φύσης 2000 Περιοχή «Αλυκές Λάρνακας» βρίσκεται σε απόσταση 40 m περίπου νότια από τα όρια του φωτοβολταϊκού πάρκου.

Με το φωτοβολταϊκό πάρκο στο αεροδρόμιο Λάρνακας, όπως και σε αυτό που προωθείται για το αεροδρόμιο Πάφου, το οποίο θα καλύπτει το 30% των ενεργειακών αναγκών του αεροδρομίου, η Hermes θα αναβαθμίσει σημαντικά και την αποτελεσματικότητα των ενεργειών της που έχουν ως στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Για τα αποτελέσματα των προσπαθειών αυτών η Hermes Airports έχει φτάσει από το τέλος του 2018 στο τρίτο επίπεδο του πιστοποιητικού ACA, το οποίο κατέχουν μόνο 53 αεροδρόμια παγκοσμίως.

Hermes παράγει - Hermes καταναλώνει

Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα φωτοβολταϊκό σύστημα της τάξης των 3,5 μεγαβάτ, όπως αυτό που θα εγκατασταθεί στο αεροδρόμιο, θα συμβάλει αισθητά και στο ποσοστό διείσδυσης των ΑΠΕ στην ηλεκτροπαραγωγή της Κύπρου. Το σύστημα θα λειτουργεί στη βάση της αυτοπαραγωγής, δηλαδή δεν θα διοχετεύεται στο δίκτυο της ΑΗΚ, αλλά θα καταναλώνεται αποκλειστικά για τις ανάγκες του αεροδρομίου, μειώνοντας όμως έτσι παράλληλα τον ηλεκτρισμό που καταναλώνεται από συμβατικές πηγές ηλεκτροπαραγωγής, δηλαδή μαζούτ και ντίζελ.

Το φωτοβολταϊκό πάρκο, με βάση και τη νέα χωροθέτηση, θα εγκατασταθεί σε απόσταση 1,5 χλμ. από το κτήριο του αεροδρομίου, 2,1 χλμ. από τον Πύργο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας και περίπου ένα χιλιόμετρο από τον διάδρομο προσγειώσεων - απογειώσεων, ενώ τα όριά του θα φτάνουν μέχρι τις εγκαταστάσεις σχολής τένις στον δρόμο από το αεροδρόμιο προς τα Περβόλια.

Δηλαδή, θα βρίσκεται σε απόσταση 4 χιλιομέτρων νότια της πόλης Λάρνακας και 1,5 - 2 χλμ. νοτιοδυτικά του Δήμου Δρομολαξιάς - Μενεού και 6,5 χλμ. βορειοδυτικά της κοινότητας Κιτίου. 

Πηγή:energypress.gr

Εγγραφή Είσοδος
Υπενθύμηση κωδικού
Εγγραφή Είσοδος
Θα σας αποσταλεί μήνυμα στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την ενεργοποίηση της εγγραφής.
Εγγραφή Είσοδος
Έγγραφή