ECON -Economy, ecology, construction
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Τον τρόπο συμμετοχής στο FSRU της Αλεξανδρούπολης μελετά η ΔΕΠΑ - Κρίσιμη παράμετρος αν θα "κρεμαστεί" κάτω από στις υποδομές ή κάτω από την εμπορία

24-10-2019

Την απόφαση για είσοδο στο FSRU της Αλεξανδρούπολης, καθώς επίσης κατά πόσο σε μια τέτοια περίπτωση, την συμφέρει η μετοχική αυτή συμμετοχή να "κρεμαστεί" κάτω από την Εμπορία ή κάτω από τις Υποδομές, ενόψει της επικείμενης αποκρατικοποίησης, εξετάζει την περίοδο αυτή η ΔΕΠΑ.

Εκτός από τις όποιες επενδυτικές ευκαιρίες παρουσιάζει το ενδεχόμενο εισόδου της ΔΕΠΑ στον πλωτό σταθμό της Αλεξανδρούπολης, εφόσον αυτό συμβεί το κρίσιμο ζήτημα είναι κάτω από ποιο κομμάτι, θα τοποθετηθεί αυτή η συμμετοχή. Εφόσον για παράδειγμα, η συμμετοχή της ΔΕΠΑ ενταχθεί στην εμπορία, τότε, όποιος την αγοράσει, είναι σημαντικό έκτος από το capacity, να έχει και λόγο στην εμπορική διαχείριση της υποδομής. 

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, αν η ΔΕΠΑ αγοράσει το 20% στην εταιρεία του FSRU και έχει δεσμεύσει και capacity, τότε το πακέτο αυτό θα αποτελεί προφανώς μια καλή "προίκα" για την Εμπορία, ενόψει του επικείμενου διαγωνισμού. 

Τα δεδομένα αυτά βρίσκονται πάνω στο τραπέζι, και οριστικές αποφάσεις αναμένονται μέσα στο αμεσως επόμενο διάστημα, με την εταιρεία να συνυπολογίζει προφανώς και την απελευθέρωση της αγοράς της Βουλγαρίας όπου ήδη δραστηριοποιείται με επιτυχία.

Το FSRU, προυπολογισμού 380 εκατ ευρώ, που προωθεί η Gastrade βρίσκεται σε αρκετά ώριμη επενδυτική φάση. Απαρτίζεται από μία πλωτή μονάδα αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου, η οποία και θα βρίσκεται αγκυροβολημένη σε απόσταση 17,6 χλμ νοτιοδυτικά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης και 10 χλμ. από την κοντινότερη ακτή στη Μάκρη του Έβρου.

Στην πράξη, πρόκειται για ένα δεξαμενόπλοιο με χώρους αποθήκευσης 150.000 έως 170.000 κυβικών μέτρων. Το υγροποιημένο αέριο που θα φθανει μέσω των δεξαμενόπλοιων, θα επαναεριοποιείται στην μονάδα, και μέσω ενός αγωγού μήκους 28 χλμ., εκ των οποίων τα 24 χλμ υποθαλάσσια, θα μεταφέρεται στη στεριά, δηλαδή σε αγωγούς, τόσο στο εθνικό σύστημα, όσο και στον IGB, όπως τουλάχιστον προβλέπει ο μέχρι σήμερα σχεδιασμός.
Σε πρώτη φάση, όλο σχεδόν το αέριο που θα μεταφέρει ο IGB θα προέρχεται από τον TAP, ο οποίος αναμένεται να λειτουργήσει το 2021, με αντικείμενο τη μεταφορά καταρχήν μόνο αζέρικου αερίου στις ευρωπαϊκές αγορές. Σε δεύτερη όμως φάση, ο TAP, άρα και ο IGB, θα μπορούσαν να "φορτώσουν" με επιπρόσθετες ποσότητες είτε από την Κασπία, είτε με εισαγωγές LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο) από τα κοιτάσματα φυσικού αερίου της Αν.Mεσογείου. Προυπόθεση για αυτό είναι να διασυνδεθεί ο IGB με τον σχεδιαζόμενο FSRU της Αλεξανδρούπολης.

Αναφορικά με το μοντέλο αποκρατικοποίησης της ΔΕΗ πλησιάζει η στιγμή δημοσιοποίησης του σχετικού νόμου, που θα γίνει είτε την επόμενη εβδομάδα, είτε στις αρχές Νοεμβρίου. 

Εως σήμερα έχουν ακουστεί πολλά σενάρια, όπως ότι είναι πιθανό οι διαγωνισμοί για την Εμπορία και τις Υποδομές να τρέξουν παράλληλα. Τόσο στα δίκτυα όσο και στην εμπορία, μπορεί να πουληθεί ακόμη και το 65%, δηλαδή το σύνολο της συμμετοχής του Δημοσίου. Ενα ερώτημα είναι τι συμβεί με τα διεθνή project για τα οποία προβλέπεται να παραμείνουν στον έλεγχο της ΔΕΠΑ με τη σημερινή μετοχική σύνθεση, δηλαδή με ισχυρή πλειοψηφία του Δημοσίου. 

Πηγή:energypress.gr

Εγγραφή Είσοδος
Υπενθύμηση κωδικού
Εγγραφή Είσοδος
Θα σας αποσταλεί μήνυμα στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την ενεργοποίηση της εγγραφής.
Εγγραφή Είσοδος
Έγγραφή