ECON -Economy, ecology, construction
ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αναγνωστόπουλος (ΡΑΕ): Οι πρωτοβουλίες της ΡΑΕ για την ηλεκτροκίνηση - Απαραίτητο ένα μητρώο για τις υποδομές

20-01-2020

Στις πρωτοβουλίες της ΡΑΕ για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης αναφέρθηκε σήμερα το μέλος της Αρχής, Ι. Αναγνωστόπουλος, κατά το συνέδριο Ecomobility.
Όπως τόνισε, η ηλεκτροκίνηση καταλαμβάνει κεντρικό ρόλο διεθνώς για τη διείσδυση των ΑΠΕ στις μεταφορές. "Βρισκόμαστε στη φάση σχεδιασμού του πλαισίου στήριξης. Στόχος είναι το 2030 ένα ποσοστό 30% στις ταξινομήσεις. Παρουσιάζεται μια καθυστέρηση σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη και ο στόχος είναι μια πρόκληση. Μπορούμε να αξιοποιήσουμε την εμπειρία και τα μοντέλα άλλων κρατών ώστε να κερδίσουμε έδαφος", σχολίασε.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι αρμοδιότητες του ρυθμιστή εντοπίζονται στο σχεδιασμό του πλαισίου. Η ΡΑΕ έχει εισηγηθεί στα υπουργεία για τα εξής θέματα:
Όσον αφορά τις υποδομές, ο κ. Αναγνωστόπουλος εξήγησε ότι διεθνώς υπάρχουν τα μοντέλα αγοράς και διαχειριστή. Η ΡΑΕ γνωμοδότησε υπέρ του πρώτου μοντέλου που έχει πλέον επικρατήσει και είναι συμβατό με την ευρωπαϊκή οδηγία. Η πρόταση της ΡΑΕ είναι να δοθεί ένα διάστημα 2-3 ετών και μετά να αξιολογηθεί η κατάσταση. Αν η ανάπτυξη δεν καταστεί εφικτή τότε η ΡΑΕ προτείνει ανοικτούς διαγωνισμούς για την ανάπτυξη υποδομών. Σε περιπτώση που και πάλι δεν επιτευχθεί το αποτέλεσμα, τότε μπορεί να ανατεθεί στο διαχειριστή με ισότιμη πρόσβαση όλων στις υποδομές.
Σχετικά με την οργάνωση της αγοράς υπηρεσιών ο κ. Αναγνωστόπουλος ανέλυσε τη σχετική δομή όπου προβλέπονται διακριτοί ρόλοι στις υποδομές και τις συναλλαγές. 
Ο κ. Αναγνωστόπουλος χαρακτήρισε αναγκαία τη δημιουργία ενός κεντρικού μητρώου αγοράς ηλεκτροκίνησης με έργο την καταγραφή των δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης.
Επίσης, τόνισε ότι ένας στόλος ηλεκτρικών οχημάτων μεταβάλλει το προφίλ φορτίου στο δίκτυο διανομής, άρα χρειάζεται λεπτομερής σχεδιασμός από το διαχειριστή. Παράλληλα, μπορούν να αξιοποιηθούν τα ηλεκτρικά οχήματα ως εργαλείο διαχείρισης της ζήτησης.
Τέλος, ο κ. Αναγνωστόπουλος υπογράμμισε ότι η ανάπτυξη των υποδομών πρέπει να στηριχθεί από κίνητρα της Πολιτείας και η ΡΑΕ προτίθεται να εξετάσει περαιτέρω τη θέσπιση κινήτρων.

Πηγή:energypress.gr

Εγγραφή Είσοδος
Υπενθύμηση κωδικού
Εγγραφή Είσοδος
Θα σας αποσταλεί μήνυμα στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την ενεργοποίηση της εγγραφής.
Εγγραφή Είσοδος
Έγγραφή