ECON -Economy, ecology, construction
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Α. Τσιμπλάκης: Πρωταγωνιστές και στο LNG οι Έλληνες εφοπλιστές

04-10-2019

Στην εποχή του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ως πράσινο καύσιμο εισέρχεται όλο και περισσότερο η παγκόσμιο ναυτιλία. Εκτός από τις δεκάδες παραγγελίες σε πλοία μεταφοράς LNG, ακόμα ένα πεδίο στο οποίο πρωταγωνιστεί ο ελληνικός εφοπλισμός σε παγκόσμιο επίπεδο, οι ναυτιλιακές εταιρείες της ποντοπόρου ναυτιλίας, έχουν ήδη ξεκινήσει τις επενδύσεις σε πλοία με πρόωση που θα είναι δυνατό να δίνεται από μηχανές που κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Στον τομέα των super tanker, μπροστά στις εξελίξεις, όπως όλα δείχνουν, βρίσκεται η Capital Maritime & Trading, του Ευάγγελου Μαρινάκη.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει συνάντηση σε επίπεδο κορυφής με τα στελέχη του νοτιοκορεατικού ναυπηγικού ομίλου της Hyundai Heavy προκειμένου να πέσουν οι υπογραφές.

Σημειώνεται ότι στο «ράλι» της πρωτοπορίας σε αυτό τον τομέα φαίνεται ότι έχουν συμμετάσχει και άλλοι μεγάλοι όμιλοι από το εξωτερικό.

Το ενδιαφέρον της ναυτιλιακής εταιρείας του κ. Μαρινάκη για VLCCs που κινούνται με LNG έγινε ευρύτερα γνωστό όταν η Shell ξεκίνησε να διαπραγματεύεται με τρεις μεγάλους ναυτιλιακούς ομίλους, προκειμένου να κατασκευαστεί το πρώτο VLCC double fuel.

Όσον αφορά τους όρους του συμβολαίου, οι πληροφορίες που έχουν κυκλοφορήσει είναι συγκεχυμένες. Στο letter of intent που είχαν υπογράψει οι δύο πλευρές, γινόταν λόγος για 10 συν τέσσερα (option) πλοία με δυνατότητα double fuel. Μια επένδυση ύψους 1,5 δισ. δολαρίων.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η Tradewinds, δεν αποκλείεται το συμβόλαιο, μόλις πέσουν οι υπογραφές, να περιλαμβάνει περισσότερα option. 

Πάντως υπολογίζεται ότι το πρώτο δεξαμενόπλοιο μεταφορικής δυνατότητας 300.000 τόνων, που θα κινείται και με LNG, θα πέσει στο νερό μέσα στο 2021. 

Όσον αφορά το κόστος κατασκευής σύμφωνα με brokers φτάνει τα 110 εκατ. δολάρια το ένα. Πιο συγκεκριμένα υπολογίζεται ότι η τιμή για ένα συμβατικό VLCC σήμερα κυμαίνεται από 95 εκατ. δολ. μέχρι 97 εκατ. δολ. Για ένα double fuel πλοίο χρειάζονται περαιτέρω 10 με 15 εκατ. δολάρια. 

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία θέλει να αποκτήσει το συντομότερο δυνατό έναν στόλο από πλοία που έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν με LNG, προκειμένου να είναι έτοιμη στον σωστό χρόνο ώστε να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών.

Παραγγελίες LNG Carriers

Λίγους μήνες πριν, μέσα στο καλοκαίρι, η Capital Maritime & Trading συνδέθηκε και με μία ακόμα τεράστια παραγγελία. Αυτήν τη φορά για 10 LNG Carriers αξίας περίπου 2 δισ. δολαρίων. 

Πρωτοπόροι Έλληνες πλοιοκτήτες στο εγχείρημα των LNG Carriers θεωρούνται οι Γιάννης Αγγελικούσης, Πίτερ Λιβανός και Γιώργος Προκοπίου. 

Σήμερα υπολογίζεται ότι στα ναυπηγεία της Ασίας είναι υπό παραγγελία 57 LNG carriers, το 50% του παγκόσμιου order book. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Lloyds List, ο ελληνόκτητος στόλος LNG έχει αξία 25 δισ. δολ. Τον μεγαλύτερο στόλο διαθέτει ο όμιλος Αγγελικούση με 44 πλοία. Δεύτερος στη λίστα είναι ο Πίτερ Λιβανός με την Gazlog με ένα στόλο 35 πλοίων, ενώ η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου διαθέτει 19 πλοία, και ο όμιλος του Γιώργου Οικονόμου 16. 

Τα τελευταία χρόνια ανεβάζουν στροφές και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες, όπως η Tsakos Energy Navigation του ομίλου Τσάκου με τρία πλοία, η Thenamaris του Νίκου Μαρτίνου με πέντε πλοία, η Minerva στο πηδάλιο της οποίας είναι ο Ανδρέας Μαρτίνος. Η Pantheon Tankers της κ. Άννας Αγγελικούση διαθέτει πέντε πλοία.

Στο «power game» της αγοράς του υγροποιημένου φυσικού αερίου εισήλθε πρόσφατα και ο ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου Λάτση, με επικεφαλής τον Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση (δύο πλοία). Ακόμα δύο πλοία έχει η Chandris της οικογένειας Χανδρή.

Πηγή: energypress.gr

Εγγραφή Είσοδος
Υπενθύμηση κωδικού
Εγγραφή Είσοδος
Θα σας αποσταλεί μήνυμα στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την ενεργοποίηση της εγγραφής.
Εγγραφή Είσοδος
Έγγραφή