Dieselgate reloaded: Και τα νέα ντίζελ ξεπερνούν τα όρια εκπομπών
Τα νέα ντιζελοκίνητα οχήματα ξεπερνούν τα όρια ως προς τις εκπομπές μικροσωματιδίων, καταγγέλλει σε έκθεσή της που δίνει στη δημοσιότητα σήμερα η ευρωπαϊκή οικολογική οργάνωση Μεταφορές και Περιβάλλον (Transport and Environment, T&E), απευθύνοντας έκκληση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να καταστήσει αυστηρότερους τους ελέγχους και το ελεγκτικό νομικό πλαίσιο.
Τέσσερα χρόνια αφότου η Volkswagen παραδέχθηκε ότι τα οχήματά της ήταν εφοδιασμένα με ειδικό λογισμικό ώστε να εμφανίζουν χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από τις πραγματικές όταν υποβάλλονταν σε έλεγχο στις ΗΠΑ, νέες δοκιμές που έγιναν σε δύο από τα αυτοκίνητα με ντιζελοκινητήρες που είχαν τις υψηλότερες πωλήσεις στην Ευρώπη το 2018 έδειξαν πως η μόλυνση του περιβάλλοντος με μικροσωματίδια αυξάνεται σε επίπεδο 1.000 υψηλότερο του κανονικού κατά τη διάρκεια της συνηθισμένης διαδικασίας αυτοκαθαρισμού των φίλτρων τους για την αποτροπή της μόλυνσης, σύμφωνα με την T&E.
Οι δοκιμές που διενεργήθηκαν στο μοντέλο Qashqai της Nissan και στο μοντέλο Astra των Opel/Vauxhall έδειξαν ότι υπερβαίνουν από 32% ως 115% το νόμιμο όριο των 600 δισεκατομμυρίων μικροσωματιδίων ανά χιλιόμετρο κατά τη διάρκεια του αυτόματου καθαρισμού των φίλτρων τους.
Ένας εκπρόσωπος των Όπελ και Βόξολ δήλωσε πως δεν μπορεί να σχολιάσει το στοιχείο αυτό διότι δεν έχει ενημερωθεί σχετικά με την έκθεση της T&E, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Εκπρόσωπος της Νίσαν δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς ότι το Κασκάι και «όλα τα οχήματα της Νίσαν και τα φίλτρα περιορισμού των εκπομπών σωματιδίων μηχανών ντίζελ με τα οποία είναι εφοδιασμένα τα αυτοκίνητά μας συμμορφώνονται πλήρως προς την εφαρμοστέα νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων».
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία υποστηρίζει τη θέσπιση νέων, αυστηρότερων ελέγχων των εκπομπών ρύπων και ήδη εφαρμόζει τεχνολογίες που θα επιτρέψουν τα οχήματά της να τους περνούν, διαβεβαίωσε ακόμη ο εκπρόσωπός της.
Σύμφωνα με την έρευνα της T&E, πάνω από 45 εκατομμύρια αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με φίλτρα περιορισμού των εκπομπών μικροσωματιδίων στην Ευρώπη, κάτι που σημαίνει ότι γίνονται αυτόματα 1,3 δισεκατομμύρια καθαρισμοί φίλτρων κάθε χρόνο. Η διαδικασία μπορεί να γίνεται ανά δύο εβδομάδες και διαρκεί για 15 χιλιόμετρα, κατά την ίδια πηγή.
Βάσει των κανονισμών που ισχύουν στην Ευρώπη, εάν η διαδικασία καθαρισμού του φίλτρου αρχίσει κατά τη διάρκεια επίσημου ελέγχου του, τα αποτελέσματα των μετρήσεων δεν λαμβάνονται υπόψη, πράγμα που «σημαίνει ότι το 60-99% των εκπομπών μικροσωματιδίων των ελεγχόμενων οχημάτων δεν λαμβάνεται υπόψη», εξηγεί στην έκθεσή της η T&E.
Οι δοκιμές των αυτοκινήτων με προσδιορισμό Euro 6d-temp — πρόκειται για αυτοκίνητα που άρχισαν να πωλούνται μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2017 — έγιναν από το ευρωπαϊκό εργαστήριο Ricardo τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2019 και απέδειξαν πως το Άστρα εκπέμπει τις μεγαλύτερες ποσότητες μικροσωματιδίων όταν γίνεται η λεγόμενη διαδικασία «αναγέννησης» του φίλτρου: 1,3 τρισεκατομμύριο σωματίδια ανά χιλιόμετρο.
Η δοκιμή στο Κασκάι όταν βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή η διαδικασία «αναγέννησης» του φίλτρου έδειξε πως οι εκπομπές μικροσωματιδίων κυμαίνεται από 790 δισεκατομμύρια ως 850 δισεκατομμύρια μικροσωματίδια ανά χιλιόμετρο, δηλαδή ξεπερνούν το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο κατά 32% ως 41%.
Η μόλυνση από τα μικροσωματίδια πλήττει περισσότερους ανθρώπους από οποιαδήποτε άλλη, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας· οι τρεις στους τέσσερις κατοίκους των πόλεων της Ευρώπης εκτίθενται σε επίπεδα μικροσωματιδίων που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη υγεία, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος (ΕΟΠ).
Πηγή:energypress.gr