ECON -Economy, ecology, construction
ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Συγκρίνοντας την Tesla με την Toyota

12-02-2020

Η τιμή της μετοχή της Tesla έχει ενισχυθεί 2,5 φορές κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου, καθιστώντας την εταιρεία τη δεύτερη μεγαλύτερη σε κεφαλαιοποίηση αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, μετά την Toyota, η οποία από πολλές απόψεις αποτελεί σημείο αναφοράς στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας για την κερδοφορία και την αποτελεσματική λειτουργία της.

Στην παρούσα ανάλυση, συγκρίνουμε τα βασικά έσοδα, τα περιθώρια κέρδους και τα λειτουργικά μεγέθη της Tesla με αυτά της Toyota.

- Τα έσοδα της Toyota από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας ανήλθαν σε περίπου 253 δισ. δολάρια το 2019, έναντι σχεδόν 21 δισ. δολαρίων που εμφάνισε η Tesla.

- Το μεικτό περιθώριο κέρδους της Tesla διαμορφώθηκε σε 21% το 2019, χαμηλότερα από το 25% που ήταν το 2016, ωστόσο παρέμεινε σε υψηλότερο επίπεδο από το αντίστοιχο περιθώριο της Toyota, που διαμορφώθηκε στο 17%.

- Οι διαφημιστικές, λειτουργικές και διοικητικές δαπάνες, καθώς και οι δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη της Tesla, ως ποσοστό των εσόδων, είναι υψηλότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες δαπάνες της Toyota, αν και μειώνονται με ταχύ ρυθμό καθώς η εταιρεία αυξάνει τα έσοδά της.

- Ως πιο "ώριμη” επιχείρηση, η Toyota βρίσκεται σε πολύ καλύτερο επίπεδο από την Tesla σε όρους αποδοτικότητας της παραγωγής, κατασκευάζοντας περισσότερα οχήματα ανά εργαζόμενο, ενώ αξιοποιεί καλύτερα τα πάγια περιουσιακά της στοιχεία και τα αποθέματά της.

Ακολουθεί αναλυτική σύγκριση βασικών οικονομικών μεγεθών των δύο επιχειρήσεων. (Σημείωση: Η οικονομική χρήση της Toyota κλείνει τον Μάρτιο, ενώ της Tesla τον Δεκέμβριο. Στο πλαίσιο της ανάλυσης έχουν εξαιρεθεί τα μεγέθη της Toyota που προέρχονται από τον χρηματοοικονομικό τομέα).

Έσοδα, όγκος παραγωγής και τιμή πώλησης

Έσοδα αυτοκινητοβιομηχανίας

Τα έσοδα της Toyota από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας ανήλθαν στο ποσό των 253 δισ. Δολαρίων το 2019, έναντι περίπου 21 δισ. δολαρίων της Tesla.

Ωστόσο, τα έσοδα της Tesla κατέγραψαν μεγαλύτερο ετήσιο ρυθμό αύξησης, σημειώνοντας άνοδο κατά 48% έναντι 1% της Toyota.

Συγκρίνοντας την Tesla με την Toyota

Όγκος παραγωγής οχημάτων και μέση τιμή πώλησης

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων της Tesla το 2019 διαμορφώθηκαν σε 368.000 οχήματα, έναντι περίπου 9 εκατ. οχημάτων που πούλησε η Toyota.

Tesla vs Toyota_2

Σε ό,τι αφορά τη μέση τιμή πώλησης των οχημάτων της Tesla είναι δύο φορές υψηλότερη από την αντίστοιχη της Toyota, διαμορφούμενη στα 57.000 δολάρια, αν και βαίνει μειούμενη χάρη στο λανσάρισμα του Model 3.

Tesla vs Toyota_3

Μεικτό περιθώριο κέρδους και λειτουργικές δαπάνες

Μεικτό περιθώριο κέρδους

Το μεικτό περιθώριο κέρδους της Tesla διαμορφώθηκε το 2019 στο 21%, χαμηλότερα από το επίπεδο του 25% που βρισκόταν το 2016, καθώς η εταιρεία ενισχύει την παραγωγή του πιο οικονομικό μοντέλου της, του Model 3.

Ωστόσο, ενδέχεται το περιθώριο αυτό να βελτιωθεί μελλοντικά, ως απόρροια της αύξηση του όγκου παραγωγής και της αξιοποίησης αυτοματοποιημένων διαδικασιών.

Στον αντίποδα, το μεικτό περιθώριο κέρδου της Toyota το 2019, διαμορφώθηκε περίπου στο 17%.

Λειτουργικά έξοδα

- Οι διαφημιστικές, λειτουργικές και διοικητικές δαπάνες, καθώς και οι δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη της Tesla, ως ποσοστό των εσόδων, είναι υψηλότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες δαπάνες της Toyota, αν και μειώνονται με ταχύ ρυθμό καθώς η εταιρεία αυξάνει τα έσοδά της.

Tesla vs Toyota_4

Άλλα λειτουργικά μεγέθη

Δείκτης ταχύτητας κυκλοφορίας αποθεμάτων

Ο συγκεκριμένος δείκτης προκύπτει από τον λόγο του κόστους των πωληθέντων προϊόντων προς το μέσο ύψος των αποθεμάτων της επιχείρησης. Όσο υψηλότερος είναι ο δείκτης καταδεικνύει ότι η επιχείρηση είναι πιο αποδοτική όσον αφορά τη διαχείριση των αποθεμάτων της.

Ο δείκτης ταχύτητας κυκλοφορίας αποθεμάτων της Toyota διαμορφώθηκε το 2019 στο 9, έναντι 5 για την Tesla το ίδιο διάστημα.

Σε ό,τι αφορά όμως τον δείκτη ταχύτητας είσπραξης απαιτήσεων, που καταδεικνύει πόσο γρήγορα μια εταιρεία εισπράττει τις απαιτήσεις που έχει από τους πελάτες της, η Tesla φαίνεται να βρίσκεται σε καλύτερο επίπεδο από την Toyota, καθώς ο χρόνος είσπραξης των απαιτήσεων της Tesla κυμαίνεται στις 20 ημέρες έναντι 30 ημερών για την Toyota.

Παραγωγή ανά μονάδα εργαζομένου πλήρους απασχόλησης

Εκτιμάται ότι η παραγωγή της Tesla ανά μονάδα εργαζομένου πλήρους απασχόλησης διαμορφώθηκε το 2019 στα 9 οχήματα ανά εργαζόμενο, έναντι περίπου 24 οχημάτων ανά εργαζόμενο που ήταν το ίδιο διάστημα ο αντίστοιχος δείκτης για την Toyota. (Σημειώνεται ότι στην περίπτωση της Toyota υπολογίστηκε το σύνολο των εργαζομένων της επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων και των εργαζομένων στο τμήμα χρηματοοικονομικών υπηρεσιών).

Ωστόσο, η Tesla φαίνεται να είναι σε θέση να βελτιώσει σημαντικά την επίδοσή της στην συγκεκριμένο τομέα, δεδομένου αυτοματοποιεί όλο και περισσότερο τις γραμμές παραγωγής της.

Δείκτης ταχύτητας κυκλοφορίας ενεργητικού και κεφαλαιουχικές δαπάνες

Ο εν λόγω δείκτης προκύπτει από τον λόγο του κύκλου εργασιών προς τα πάγια περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας και καταδεικνύει πόσο αποδοτικά αξιοποιεί η επιχείρηση τα περιουσιακά της στοιχεία. Όσο υψηλότερη η τιμή του δείκτη, τόσο καλύτερα.

Ο συγκεκριμένος δείκτης για την Toyota διαμορφώνεται στις 2,7 φορές, έναντι 1,9 φορών για την Tesla, αν και ο δείκτης της τελευταία βαίνει σταθερά αυξανόμενος.

Τέλος, σημειώνεται ότι οι κεφαλαιουχικές δαπάνες της Tesla ανήλθαν στο 1,3 δισ. δολάρια, ήτοι περίπου στο 1/10 των αντίστοιχων δαπανών της Toyota το 2019.

Πηγή:energypress.gr

Εγγραφή Είσοδος
Υπενθύμηση κωδικού
Εγγραφή Είσοδος
Θα σας αποσταλεί μήνυμα στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την ενεργοποίηση της εγγραφής.
Εγγραφή Είσοδος
Έγγραφή