ECON -Economy, ecology, construction
ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Προς ολοκλήρωση το Poseidon Med ΙΙ - Ιδιαίτερα ανταγωνιστικό πλέον το LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο

27-02-2020

Προς ολοκλήρωση βαίνει το πρόγραμμα Poseidon Med II, το οποίο αποβλέπει στη δημιουργία υποδομών εφοδιασμού LNG για πλοία στην Αν. Μεσόγειο, καθώς μέσα στην επόμενη διετία αναμένεται να είναι έτοιμες οι υποδομές στη Ρεβυθούσα προκειμένου να εξυπηρετήσουν το λιμάνι του Πειραιά.

Όπως αναλύθηκε χθες σε συνέντευξη τύπου του προγράμματος στον ΟΛΠ, παρουσία στελεχών του οργανισμού, των εταίρων του προγράμματος, του ΔΕΣΦΑ και της ΔΕΠΑ, η ολοκλήρωση έρχεται σε μια πολύ σημαντική χρονική συγκυρία, καθώς από τη μια εφαρμόστηκαν από τις αρχές του έτους οι νέοι κανόνες για τα όρια ρύπανσης των ναυτιλιακών καυσίμων και από την άλλη φέτος η τιμή του φυσικού αερίου είναι χαμηλή και αυτό το καθιστά ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ακόμα και έναντι στα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα.

Επιπλέον, στα τέλη του 2021 αναμένεται να ξεκινήσει η τροφοδοσία των πλοίων μέσω φορτηγών και στο β' εξάμηνο του 2022 θα ακολουθήσει η τροφοδοσία τους μέσω ειδικού πλοίου LNG bunkering, καθώς θα είναι πλέον έτοιμες και οι κατάλληλες υποδομές της Ρεβυθούσας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα λειτουργούν ανά την υφήλιο περί τα 200 πλοία με καύσιμο το LNG πέραν των δεξαμενοπλοίων LNG, ενώ άλλα 200 βρίσκονται υπό κατασκευή. Ταυτόχρονα, υπάρχουν 160 πλοία που είναι κατασκευασμένα ώστε να μετατραπούν εύκολα σε διπλό καύσιμο και άλλα 180 βρίσκονται υπό παραγγελία.

Παράλληλα, όπως τονίστηκε, τα πλεονεκτήματα του εφοδιασμού στον Πειραιά είναι εμφανή, καθώς βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τη Ρεβυθούσα, ενώ σαν λιμάνι διαθέτει και υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Σχετικά με το κόστος του LNG έναντι των υπολοίπων ναυτιλιακών καυσίμων, υπογραμμίστηκε ότι σήμερα η τιμή του ως εμπόρευμα είναι περί τα 5 δολάρια/btu στα οποία προστίθεται και ένα μικρό ακόμα κόστος για τις υποδομές. Η αντίστοιχη τιμή στα συμβατικά καύσιμα είναι περί τα 10 δολάρια και για τα εναλλακτικά πολύ υψηλότερα, άρα είναι εμφανής η ανταγωνιστικότητά του.

Σύμφωνα με τους ομιλητές, το μεγαλύτερο εμπόδιο για την εξάπλωση του LNG στη ναυτιλία είναι το υψηλό αρχικό κόστος των υποδομών και των ίδιων των πλοίων, αλλά οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί σε συνυδασμό με την ανταγωνιστικότητα αναμένεται να αυξήσουν ιδιαίτερα τη χρήση του στο εξής.

Τέλος, ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι ότι το φυσικό αέριο εκτιμάται ότι είναι "future proof", υπό την έννοια ότι μπορεί να συνδυαστεί με τα ανανεώσιμα αέρια προκειμένου να αποκτήσει μελλοντικά ένα πιο πράσινο προφίλ και να συνεχίσει να είναι βιώσιμο εμπορικά ως καύσιμο. Κατ΄επέκταση, οι υποδομές που αναπτύσονται σήμερα στα πλαίσια και του Poseidon Med II, θεωρείται ότι έχουν μέλλον και ότι θα στηρίξουν τον κλάδο μακροπρόθεσμα. Όλα αυτά αποκτούν έντονη σημασία αν αναλογιστεί κανείς το στόχο που έχει τεθεί για μείωση κατά 50% των ρύπων στη ναυτιλία ως το 2050, ενώ από το 2030 και έπειτα τα νέα πλοία θα πρέπει να είναι carbon free.

Πηγή:energypress.gr

Εγγραφή Είσοδος
Υπενθύμηση κωδικού
Εγγραφή Είσοδος
Θα σας αποσταλεί μήνυμα στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την ενεργοποίηση της εγγραφής.
Εγγραφή Είσοδος
Έγγραφή